Retourprocedure

In Nederland geldt een wettelijk vastgelegde zichttermijn van 14 dagen. Binnen deze termijn kunt u de bestelling met opgave van redenen annuleren. Lees deze stappen goed door zodat wij snel en goed uw retour gestuurde product kunnen verwerken.

Heeft u een retourtje?

Zaterdag 16 maart t/m zondag 24 maart kunt u geen retouren sturen naar onderstaand adres:

Onderdelen Winkel Online / retouren
Schout 11
1566 ML Assendelft

Vanaf maandag 26 maart is dat weer mogelijk, wel kunt u alvast uw retour aanmelden per mail.
Mocht hierdoor de 14 dagen zichttermijn zijn verstreken dan levert dat u geen problemen voor u op.

Onze excuses voor het tijdelijke ongemak.

Stap 1. Dit kunt u doen door het formulier in te vullen wat u hier kunt downloaden en te versturen naar retouren@onderdelenwinkelonline.nl en een kopie hiervan toevoegen in de doos bij het retour gestuurde product. (mocht u geen printer hebben dan verzoeken wij u om de gevraagde gegevens over te nemen met pen of potloot op papier)

Stap 2.
Zorg dat het product goed verpakt retour word gestuurd. (Als er een aparte doos in het pakket zit gebruik dan niet de originele verpakking van het artikel als verzenddoos, ook mag deze doos niet dicht geplakt worden met tape of plakband nadat u deze geopend heeft) u kunt het op exact de zelfde wijze retour sturen zoals wij het u hebben geleverd.


Mochten wij dit op een andere manier ontvangen dan kunnen daar kosten aan verbonden zijn of kunnen wij het artikel niet retour nemen.

Heeft u een verkeerd artikel besteld dat niet geschikt is voor uw model, of wilt u de bestelling annuleren dan kunt u deze ruilen of laten crediteren. De verzendkosten zijn voor eigen rekening, mocht het door een fout op onze website komen of doordat u foutief geïnformeerd bent door ons dan zullen wij deze kosten uiteraard voor u vergoeden.


De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.

Mochten de producten beschadigd of gebruikt zijn, dan kunnen wij deze niet retour nemen en blijft u wettelijk eigenaar van het product. U kunt dit voorkomen indien u de producten uitsluitend test zoals u dat in een winkel zou doen, en ongebruikt en in de originele verpakking retourneert. Mocht u een gebruikt of beschadigd artikel toch op sturen dan zijn eventuele retour kosten voor eigen rekening en dit dient vooraf betaald te worden.

Als een product geen voorraadartikel is dan bestellen wij het graag voor u, echter kan het niet geannuleerd of retour gestuurd worden. Als dit het geval is bij een artikel word het bij het artikel zelf vermeld.

Wij streven er naar om onze retouren binnen 7 dagen na ontvangst te verwerken.